(Nie)zwykła kartka…

Myślałam, że ze spokojnym sercem pożegnam stary rok. Że już nic i nikt w ostatnich dniach i godzinach  nie zepsuje nastroju, bo choć rok był trudny, to w porównaniu do poprzedniego był lepszy, spokojniejszy. Bez fajerwerków.

Jak  zobaczyłam Lilę na izbie przyjęć, to banan mi zakwitł i dostałam przyspieszenia. W pierwszej chwili myślałam, że tak jak ja przyjechała po piguły, i że znowu będziemy miały te  same terminy. Niestety, Lila zbierała się do domu po kolejnym tomografie, gdyż poprzedni nic nie wykazał, a w międzyczasie markery  przekroczyły normę czterokrotnie. Klapnęłam na krzesło przytłoczona tą informacją. Poczułam jakby ktoś mnie walnął w czerep. Wyściskałyśmy się z zaciśniętymi gardłami ale wciąż z uśmiechem na twarzy, i Lila pośpieszenie wyszła na pociąg do domu. A ja właściwie zostałam sama na izbie, nie licząc pacjentki w gabinecie. Próbowałam myśli zająć czymkolwiek, ale i tak łzy mi poleciały…

***

Kartka…

Jedyna taka w kalendarzu.  Ostatni dzień w roku. Noc, która żegna stare i wita nowe. Niby nic od razu się nie zmienia, a jednak zawsze jest w nas nadzieja, że będzie lepiej, szczęśliwiej. I o to szczęście właśnie  chodzi, mierzone różną miarą, tak potrzebne w każdym aspekcie naszego życia. Dlatego najbardziej popularne  życzenia to: Szczęśliwego Nowego Roku!!! 

Każdy tego pragnie, niezależnie od tego jak ten Nowy Rok wita. Czy roztańczony na balu, czy wśród bliskich przy kominku, sam na sam z ukochaną osobą, czy też we własnym  łóżku przesypiając. W sali bankietowej, w domu, na dworze, w szpitalu… w tłumie,  wśród przyjaciół, samotnie…Każdy chce aby był lepszy, szczęśliwszy od poprzedniego, a przynajmniej nie gorszy.

I tego szczęścia WAM życzę!

Żeby Was nikt  nie odwołał faksem z jakiegokolwiek stanowiska, bez żadnego uzasadnienia, jak to robi minister Z. z prezesami sądów.

Żebyście mieli  gdzie się leczyć i żeby miał kto Was leczyć, jak dopadnie jakieś choróbsko. Oby nie dopadło,  bo zdrowia też życzę z całego serca!

Żeby żaden farmaceuta nie odmówił Wam leku z powodu klauzuli sumienia.

Żeby podczas spaceru po lesie, żadna kula( śrut) Was nie dosięgnęła, i aby w ogóle był las.

Żeby Wasze dzieci i Wasze wnuki miały dostęp do rzetelnej wiedzy, historii.

Żeby inność nie wzbudzała niechęci a różnice w poglądach agresji.

Żeby głupota, cynizm omijała Was szerokim łukiem.

Żeby możliwość przekraczania granic była wciąż możliwa.

 

IMG_1704

                                        Serca otwartego, życzliwego dla Się i dla innych!

Na ten nowy 2018 ROK !

 

I niech pierwszy poniedziałek w nowym roku, będzie pięknym dniem, czyli bez kaca ;p

32 myśli na temat “(Nie)zwykła kartka…

  1. Szczesliwego Nowego Roku, to prawda na calym swiecie tak bedziemy zyczyc.
    Pieknie napisalas, dziekuje, oby sie nam spelnilo.
    U mnie w Australii rok 2018 zacznie sie 10 godzin przed Polska, ale chyba bede spac dzisiaj wrocilam z country i zmeczenie po podrozy pogoni mnie do lozka.

    Polubienie

    1. No tak, przywitasz szybciej niż my w Polsce. Nawet jak prześpisz ten moment :). Odpoczywaj i ciesz się…ciepełkiem. U nas dziwaczna pogoda, bardziej jesienna niż zimowa.
      Kolorowych snów! I uśmiechu jak się obudzisz :))) Na caluśki rok! Niech będzie szczęśliwy!

      Polubienie

      1. Roksanna, jeszcze raz dziekuje. Masz racje, niech bedzie szczesliwy, tak jak chcemy, jak lubimy,
        a najbardziej zycze zdrowia, a reszta szczesliwosci latwo przyjdzie.

        Polubienie

  2. Niech więc będzie dobrze,a radość niech będzie zawsze po naszej stronie!
    Spokoju w duszy,szczęśliwości w codzienności Tobie i wszystkim czytającym serdecznie życzę.

    Polubione przez 1 osoba

  3. „żeby był las w ogóle”, w pierwszej chwili parsknelam śmiechem, po sekundzie zrozumiałam że kurde biorąc pod uwagę jakiego mamy ministra środowiska, kto wie co z tymi lasami będzie… W każdym razie życzę Ci tego samego, ale przede wszystkim szczęścia, bo wiesz, na Titanicu wszyscy byli zdrowi tylko szczęścia brakło 😘

    Polubienie

  4. Piękne życzenia! Niech się spełnią!
    W moich stronach mówiło się, że jaki pierwszy dzień Nowego Roku, taki cały rok. Czyli mój będzie zasmarkany do potęgi! 😀
    Zdrówka Kochana !!

    Polubienie

  5. Wszyscy wyżej piszą, że piękne życzenia, to chyba tylko ja jedna pomyślałam, że bardzo gorzkie… Tak gorzkie, że aż mi się serce ścisnęło. A może po prostu przesadzam z interpretacją albo mam kaca i w ogóle nie myślę. W każdym razie nie będę Ci tu truć na smutno, tylko ściskam mocno i idę otworzyć Desperadosa.

    Do napisania 🙂

    Polubienie

    1. No cóż…słodkie nie są biorąc pod uwagę naszą rzeczywistość. Trudno się od niej oderwać, zobojętnieć. Ja nie potrafię. Dlatego tego szczęścia wszystkim nam potrzeba, żeby udźwignąć to, co szykuje nam los,
      Sama chętnie bym coś dziś otworzyła 😉
      Ściskam 🙂

      Polubienie

  6. Kochana!
    A ja przede wszystkim każdemu i sobie także życzę zdrowia, bo ono najważniejsze!
    Z wiekiem nie wymagam wiele, ale spokoju i stabilizacji tak.
    Wszystkiego dobrego w Nowym 2018 Roku:)
    Buziaczki:)

    Polubienie

  7. Roksanno, jak Twoje życznia się spełnią, to będzie właściwie jak w raju ;))
    Tobie również samego dobra w Nowym Roku i żebyś duuużo pisała sprawiając nam tyle przyjemności 🙂

    Polubienie

Dodaj komentarz